Digital

DIGITALE KANALER

Digitale reklamer er reklamer på forskellige digitale platforme som sociale medier, online magasiner, søgemaskiner, mobilapps og andre websites. De digitale reklamer kan enten være statiske (billede og tekst) eller omfatte levende billeder (video) – og de kan være med eller uden lyd.

 

Det danske marked for digitale reklamer er domineret af store internationale teknologivirksomheder som Google, Meta og Amazon, men der er også en række danske spillere med væsentlige, delvist reklamefinansierede digitale medieplatforme, herunder CFI-medlemmer som JP/Politikens Hus, TV2, Berlingske Media og Jobindex.

 

CFI indgår i et internationalt samarbejde om at fastlægge en fælles, internationalt anerkendt metode til at opgøre udledningerne ved digitale reklamer. Samarbejdet er ledet af IAB Europe og Ad Net Zero, og nedenfor er det muligt at downloade seneste version af metodegrundlaget.

 

CFI er aktuelt ved at indsamle konkrete data for digitale reklamers klimaaftryk i det danske marked. Når datagrundlaget er tilvejebragt, vil det ligeledes blive gjort tilgængeligt på denne side.

Scroll to Top